Persoonlijk en goed

Bij ons vorige huis hebben we Samsam ingeschakeld voor zonnepanelen. Dat was goed verlopen, waardoor we hen nogmaals voor ons nieuwe huis hebben gevraagd. We hebben nu 20 panelen van uitstekende kwaliteit, en de service is erg prettig: Men kent je persoonlijk en ze zijn met het oplossen als er zich een probleem voordoet.

Goed advies en een keurige uitvoering

Na een grondige marktverkenning uitgekomen op twee Sessy thuisbatterijen. Samsam adviseur Huib heeft samen met mij de analyse gedaan om te bepalen wat in ons geval de beste oplossing is. De installatie ging vlekkeloos. In de halve dag hing alles op zijn plaats en werkte zoals vooraf besproken. Ga zo door en blijf vooral goed in gesprek met de klant.

Fijn bedrijf, uitstekende service

Bij Samsam een thuisbatterij, zonnepanelen en energiecontract afgenomen. Van A tot Z goed geregeld. Adviseur was vriendelijk en niet opdringerig. Ik kan Samsam van harte aanbevelen voor als je een serieuze partij zoekt die oprecht met je meedenkt.

tevreden tot begin 2024. Nu zeer ontevreden

Laatste jaren verschillende vaste contracten gehad bij SamSam. zeer tevreden. uiteindelijk ook zonnepanelen via hun aangeschaft. Dat ging ook goed. Tot dat begin 2024 ons vaste contract afliep. Toen werd het ingewikkeld en werden we voor een nieuw contract aan het lijntje gehouden. Ongeveer 2 maanden voor het aflopen zelf contact opgenomen hoe nu verder. We moesten nog even geduld hebben want de nieuwe vaste contracten werden pas in mei bekend maar ze zouden dan terugbellen. Uiteindelijk doen ze dat uiteindelijk niet en moet je er zelf achteraan . Toen kwam de aap uit de mouw. Indien je zonnepanelen hebt , geen vast contract. Jammer dat ze dat niet op tijd aangeven. Dat vertellen ze er niet bij als je bij hun zonnepanelen afneemt. Uiteindelijk toch besloten om een variabel contract aan te gaan. Verder stelde ze zich nu ook veel meer op als tussenpersoon en niet als leverancier. En ja hoor vandaag een mail , bij zonnepanelen krijg je nu terugleverkosten. De vraag is waarom geven ze dat gewoon niet netjes 2 maanden geleden aan bij aanvang contract . Dat noem ik echt onbetrouwbaar ondernemerschap. Voorheen onderscheidde SamSam zich echt van een andere leverancier door zijn integere christelijk opstelling maar inmiddels zie ik dat niet meer terug helaas.

Wijzigt eenzijdig contracten, zegt contracten op, geen contact mogelijk.

Met tevredenheid ben ik al diverse jaren klant bij SamSam. Tot de laatste maanden... De ontevredenheid start dat het niet lukte na diverse belletjes en herhalingen om een automatische incasso in te stellen. Terugbelverzoeken worden niet nagekomen, automatische incasso wordt niet ingesteld. Daarna ontstaan er mijn inziens ondeugdelijke en onduidelijke werkwijze: - In november 2023 heb ik een dynamisch energie contract afgesloten. - Per juli 2024 wordt het contract eenzijdig gewijzigd zonder contact en/of overleg. Ik heb dit contract nooit bevestigd of geaccepteerd. - Per augustus wordt het bestaande contract verbroken. Ik heb geen contract meer. Ik krijg geen contact met Samsam of ik nog wel stroomlevering krijg maar ik word wel per mail gefeliciteerd met een nieuwe energie-aansluiting en er blijft wel stroom geleverd. Ik probeer herhaaldelijk per telefoon contact te krijgen. Soms zeer onbeschoft te woord gestaan, dat niemand kan helpen en we dit per mail kenbaar moeten maken. E-mails gestuurd, herhaald, herhaald (via diverse e-mail adressen en via de website) geen enkele reactie of bevestiging van ontvangst. Na nogmaals bellen heb ik opnieuw kenbaar gemaakt dat ik niet akkoord ga met het eenzijdig wijzigen, stoppen en starten van contracten. Ik heb een bevestiging gevraagd aan SamSam om het toen bestaande contract, onder dezelfde voorwaarde voort te zetten. Deze bevestiging geeft SamSam niet, kan niet telefonisch worden geholpen, e-mailcontact wordt niet gereageerd. Voor eind augustus wordt verwacht geen reactie te kunnen geven. Voor mij is onduidelijk hoe ik in contact kom met SamSam over eenzijdig gewijzigde contracten en het eenzijdig verbreken van contracten. Voor mij was SamSam in het verleden een goed bereikbare, betrouwbare, goed adviserende partner met een grotere missie door projecten. Voor mij is SamSam nu een onbereikbare, onbetrouwbare partij die buitenom de wet contracten wijzigt en verbreekt zonder contact mogelijkheid.

netjes, snel en duidelijk

Al jaren was ik sceptisch over PV-panelen op onze woning. Ons huis ligt namelijk op het noorden. Maar toen sam-sam met het idee kwam om ze op de dakkapel te leggen gingen wij er in mee. Ik dacht alle: "Waarom heb ik dit zelf nooit bedacht?" Na een geduldig traject van offerte en aanvraag voor een lening bij het Warmtefonds werden op 18 juli de zonnepanelen gelegd en aangesloten. Dit ging vlekkeloos. De mannen waren ook nadien uitermate behulpzaam en geduldig om de werking apps etc. uit te leggen en vertrokken niet eerder voordat alles duidelijk was. Kortom, we zijn tevreden; zeker nu ik in de app kan zien dat het rendement boven verwachting hoog is.

Zonnepanelen, blij dat we het gedaan hebben.

Het contact met SamSam was ronduit prettig. Te beginnen met het bezoek van de vertegenwoordiger, zijn uitleg en zijn verhaal over de sociale betrokkenheid van SamSam met projecten in Afrika. Ook dat sprak ons aan. Op woensdag 10 juli zijn er 5 panelen op ons dak geplaatst. In ruim 3 uur tijd was de klus geklaard, de app op mijn telefoon geïnstalleerd en zijn we aangemeld bij de netbeheerder. Vriendelijke monteurs, die niet te beroerd waren om het een en ander nog eens uit te leggen en even te overleggen over de bekabeling op zolder. En alles werkt perfect.

Geweldig dat er nog bedrijven zijn waar je opaan kunt, SamSam bedankt.

Maandag 15 juli heeft SamSam 14 topkwaliteit zonnepanelen geplaatst. Van vertegenwoordiger tot monteurs, alle contacten verlopen soepel met vriendelijke en betrokken mensen. De panelen zijn netjes, en volgens alle NEN-normen gemonteerd en aangesloten. Dit geld ook voor de noodzakelijke uitbreiding van de meterkast. Alle werkzaamheden zijn in 1 dag afgerond, inclusief installeren van de app en de verplichte melding bij de netbeheerder. Kortom, SamSam bedankt!

Open communicatie en vlekkeloze installatie van 2 Sessy’s.

Website van Sessy had wat problemen tijdens de installatie. De dag erna was dat opgelost en draait de batterij op ECO modus.

Deskundig en snel

Een groot voordeel van SamSam is dat ze bij je thuis komen om je te adviseren. Ze denken daarbij echt met je mee. De offerte is zo geregeld en ook als je later aanpassingen of vragen hebt wordt dat snel opgepakt. De installatie gaat heel rap, binnen no-time lagen er 7 panelen op ons dak en was alles netjes aangesloten en mobiele apps geinstalleerd. Al met al zeer tevreden over het traject en SamSam als organisatie!

Snel en deskundig.

Zeer snelle reactie op aanvraag offerte en bestelling. Korte wachttijd en geplaatst en werken in een halve dag. De panelen doen het goed! Albert van Kuijk

Slechte communicatie en riekt naar afzetterij

Oktober 2021 een 3 jarig vast contract afgesloten. Laag maandbedrag. Huis had A Label. Direct erna verhoging wegens verwachte belastingverhoging. Daarna weer aanpassing 2 maal. Eerste jaar groot bedrag terug. 2e jaar iets minder terug . Daarna kleiner bedrag terug. In januarie verhuisd. Zelfde energie verbruik nieuwe woning. Voor de verhuizing gebeld. Kon telefonsch na verhuizing.. de website gaf aan dat er niets veranderd alleen adres. Twee weken later bleek er geen verhuizing doorgevoerd te zijn. Met hun aan de telefoon doorgenomen. Moest wel een hoog bedrag per ideal betalen. Dat moest wegens omdat zei men het sneller kon. Maar verekend zou worden. Bleek ze mijn vaste contact hadden opgezegd en variabel contract aangemeld. Ik had de kleine letters maar gelezen moeten hebben. Heb ze gemaild en gebeld. Beloven terug te bellen. Ze lezen mails niet of zeggen nooit ontvangen. Maand februari was afgeschreven nog. Kreeg een afrekening over 3 maanden. Met terugwekende kracht. Enorm bedrag. Terwijl ik eerder terug kreeg. Heb dus twee keer betaald over februari. Waarvan het laatste bedrag twee keer zo hoog als normaal. Een andere medewerkster beweerde dat ik zelf een ander contract had afgesloten. Als ze na lang in de wacht en een keer ze wel terug belde, wordt je de mond gesnoerd. Als je feiten noemt hangen ze.op. de begin houding is al onvriendelijk. Heb hun ook gevraagd of ze wel christen zijn. Ik was een van de eerste.destijds die bij hun aanmelde ze vielen onder een andere leverancier. Toen ze daar veranderde mee, zat ik nog lang vast aan de andere leverancier. Nu dacht ik laat ik.bij hun terug komen in 2021. Maar tja...

Samsam levert maatwerk.

Samsam gaf me goed inzicht in wat voor mij de meest passende optie was voor zonnepanelen. Ik was al bij twee andere bedrijven afgehaakt omdat ze het aantal panelen te weinig vonden voor een parallel systeem, terwijl ik dat wel wilde i,v,m, eventuele uitbreiding in de toekomst. Dat het bedrijf voor Denim panelen kiest, investeert in ontwikkelingswerk en veiligheid op de werkvloer (het dak) belangrijk vindt, gaf voor mij de doorslag om met Samsam in zee te gaan. In alle rust, in goed overleg en met gebruik van een dak-steiger is alles netjes aangelegd op en in huis. De twee beschaafde jongemannen gaven goed uitleg over het gebruik van de Emphase-app en het kastje bij de groepenkast. We zagen een scheve dakpan over het hoofd maar die ligt inmiddels ook weer recht. Al met al een groot compliment.

Alles is zeer goed geregeld.

We zijn erg blij dat we gekozen hebben voor SamSam voor de aanleg van onze zonnepanelen. Hun sociale ondernemerschap met een missie sprak ons meteen aan. Naast hun goede dienstverlening, investeren ze ook in duurzame projecten in de wereld. Ze werken met een klein enthousiast team. Van tevoren komt er iemand langs om op te meten en uitleg te geven. Deze uitleg was duidelijk; we hadden vertrouwen in zijn kennis. Onze Denim Glas-Glas zonnepanelen zijn een maand geleden bij ons en bij onze buren in één dag gelegd. We zijn er zeer tevreden over.

Te lang onduidelijkheid

Update: ik ben dezelfde dag nog teruggebeld en kreeg alle informatie duidelijk per mail. We kunnen nu dus rustig bekijken wat de mogelijkheden zijn en of we het nieuwe contract willen behouden. Sinds eind 2023 heb ik uren gespendeerd om meer informatie te krijgen over ons nieuwe (dynamisch) contract dat zou ingaan op 12 februari 2024 en de mogelijkheid om een vast contract te krijgen. Dat zou mogelijk zijn, gewoon even terugbellen in januari. In januari wisten ze het niet, maar ze zouden zo snel mogelijk iemand laten terugbellen. Na twee weken nog geen telefoon gehad. Dus weer bellen. Iemand zou ons diezelfde dag nog, ten allerlaatste een dag later, alle tarieven doormailen. Twee dagen later nog steeds niets ontvangen. Weer gebeld en weer beloofden ze terug te bellen. Na aandringen werd ik toch doorverbonden met iemand die zei dat er nog geen tarieven bekend waren voor vaste contracten, maar dat ons maandbedrag voor het dynamische contract xxx euro zou zijn, flink meer dan het maandbedrag zou zijn bij een vast contract voor drie jaar bij andere aanbieders. De tarieven voor een vast contract zullen dus nóg stukken hoger liggen. We beslisten om over te stappen, maar door het getreuzel van de klantendienst van SamSam zitten we dus vast aan minstens een maand van het nieuwe contract. Minstens, want toen ik probeerde op te zeggen, kreeg ik de reactie dat de medewerker die daar over gaat in gesprek was en ik zou teruggebeld worden. Heel benieuwd wanneer dat dan zou gebeuren, maar iets zegt me dat dat nog héél lang kan duren..

Super fijne ervaring, prettige communicatie, harde werkers, goede nazorg

Ik ga even eerlijk zijn, ik heb meerdere aanbiedingen opgevraagd en daarbij was SamSam was niet direct de aller goedkoopste, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik voor Oeigoer-vrije zonnepanelen ben gegaan. De ervaring en samenwerking vond ik super, zowel in de sales als in de uitvoering. Alle afspraken zijn netjes nagekomen, waar er bij de planning ook netjes rekening gehouden is met het moment waarop Stedin z'n werk zou komen doen. De dag van de installatie is er heel hard gewerkt om alle panelen op het dak te krijgen voordat het donker werd. Op het moment dat er een keuze gemaakt moest worden werd er steeds eventjes kort overleg men ons gepleegd, en werden er geen aannames gedaan, erg fijn. Bij het aanleggen van de kabel buitenom is zelfs de moeite genomen om het buisje onder de dakgoot in dezelfde donkere kleur uit te voeren als de dakrand. Dat vind ik echt meedenken, en dat maakt de boel echt netjes af. Op het moment dat wij al aan het eten zaten hebben ze binnenhuis nog 1,5 uur doorgepakt om de alles werkend op te leveren en de werking van de App aan ons uit te leggen. De dag daarna bleken er 3 panelen niet direct "wakker" te worden, maar dat hebben ze op afstand kunnen fixen. Ik heb het niet vaak, maar ik ben behoorlijk enthousiast en kan SamSam echt aanbevelen.

Fantastische service

SamSam levert vakwerk. Ten eerste het persoonlijke contact met advies dat geen verkooppraatje is maar de beste optie voor mij voorop stelt. Dan het inmeten: gedegen, strak en gedaan door een adviseur die zelf ook aanleg gedaan heeft, dus weet waar hij over praat. En tenslotte de uitvoering. Vakwerk, snel en in overleg zelfs over kleine details. En ook daarna nog, uitleg over de installatie, aanmelden van de panelen, alles wordt geregeld. Kortom: fantastisch.

Nooit terug gebeld

We hadden enkele vragen over de betalingen van afgelopen jaar. Ik heb 2 keer gebeld naar Samsam, en ja, ze zijn vriendelijk aan de telefoon. Maar er is, ondanks de belofte dat ik terug gebeld zou worden, nooit terug gebeld. Na veel puzzelen met die eindafrekening ben ik er grotendeels zelf met enige moeite uitgekomen. Maar voor deze dienstverlening geef ik maar 2 sterren. De levering van Gas en Electra verloopt gelukkig wel goed. Aanbeveling is dubbel: Ja, goede levering met ook goede doelen, maar ook nee, want dit stukje dienstverlening vraagt wel om een verbetering. Update: Na een telefoontje van SamSam is het één ander wel doorgesproken. Ze beloven " beterschap". Ik heb ze daarna niet meer nodig gehad. Voor nu: 2 sterren erbij.

Klachten nu opgelost

Wij waren tot september tevreden klant. We hadden een driejarig contract, maar daarna kozen we voor een variabel contract, inmiddels veranderd in een dynamisch contract. Daar hebben we nog steeds problemen mee, want we zien dat we alleen voor stroom betalen, terwijl we ook gas hebben. Twee weken geleden beloofde men dat het zou worden opgelost. SamSam is niet bereikbaar, alleen via de receptie en je wordt teruggebeld. Dat lukt ook niet op de beloofde dag. Ik hoop nu na het weekend. Het lijkt hoog tijd om over te stappen. Contact gehad en besloten bij SamSam te blijven. De aanmelding was niet goed verwerkt. Er is beterschap beloofd.

Bij aanschaf zonnepanelen: goede begeleiding, goede uitvoering en goede nazorg!

Goed en persoonlijk advies op maat. Ons inziens kwalitatief goed materiaal. Bij de uitvoering een hard werkende en vriendelijke ploeg. Goede nazorg om de resultaten van de zonnepanelen te volgen. En natuurlijk steunen we zo het goede doel.

Prima streven

Samsam is helder in de uitleg en heeft een gebruikersvriendelijke app. Verder is het uitgangspunt om samen een betere wereld te maken, iets dat mij zeer aanspreekt. Het staat haaks op de "meer winst maken"-principe dat veel concurrenten in deze markt beogen. Dus prima SamSam! Ga zo door.

zorgeloze installatie van zonnepanelen

Voor de selectie van welke leverancier de panelen zou installeren heb ik 4 partijen gevraagd een offerte uit te brengen. 1 wilde het alleen telefonisch bespreken en 3 zijn langsgekomen. Van deze 3 is alleen Jamel (samsam) daadwerkelijk het dak opgegaan om te verifiëren wat de maten zijn en hoe het dak erbij lag. Uiteindelijk konden maar 2 aanbieders daadwerkelijk de glas-glas panelen aanbieden die ik wilde met de omvormers die ik wilde, waarna de keuze makkelijk was. Mijn ervaring met aannemers in het algemeen is vrij negatief. Allemaal beloftes en afspraken die na gunning als sneeuw voor de zon verdwijnen. De installatie van de zonnepanelen door Samsam is hier gelukkig een zeer positieve uitzondering op. Er wordt netjes gewerkt, alles zoals afgesproken, overleg over evt mogelijkheden, aandacht voor mijn wensen en er blijven geen lunchrestjes, verpakkingsmateriaal of andere artikelen achter. Het dak met de panelen ligt er strak bij. Ik heb uitleg over de app gekregen en ik heb een installatie schema gekregen hoe alles is aangesloten. (Wilde ik graag) Alles bij elkaar een hele fijne ervaring. Dank! De panelen liggen net een krappe week, dus over de energielevering kan ik nog weinig over zeggen ;)

Top product van begin tot eind.

Het contact met Samsam en in het bijzonder met Huib verliep heel fijn. Huib is op een fijne manier betrokken en persoonlijk aanspreekbaar in het gehele traject. De offerte was ontzettend duidelijk. De juiste opbouw en de juiste informatie. Eventuele vragen werden door Huib of zijn collega's goed beantwoord. Installatie was snel mogelijk, maar door verbouwingsperikelen werd het door ons uitgesteld. Ook dat was geen probleem. Toen de panelen er eindelijk op lagen bleef de dienstverlening goed. Duidelijk uitleg tijdens de montage en ruimte voor opmerkingen achteraf. Huib bleef steeds persoonlijk en eerlijk. Tenslotte is het product dat ze leveren ook gewoon ontzettend goed met een duidelijke app.

een heel prettige ervaring, met het voortraject, maar ook met de uiteindelijke uitvoering.

De mensen van SamSam bepalen het uiteindelijke gezicht van het bedrijf waar je mee in zee gaat. Zowel het inventariserende gesprek waarin de wensen zijn besproken, zoals wat is SamSam en hoe werkt SamSam, de offerte en de communicatie verliep vlekkeloos! Echt heel prettig. Als er vragen waren, werd ik netjes te woord gestaan, en het aller belangrijkste, klantvriendelijk, laagdrempelig en vooral correct! Kortom een zeer goede en prettige ervaring met SamSam en zijn medewerkers. Beslist aan te bevelen!

Betrouwbare partij met snelle service en goede panelen

SamSam heeft vanaf het begin geduldig met ons meegedacht over hoe we de zonnepanelen voor elkaar gingen krijgen (aangezien we een vve zijn met 9 aansluitingen op een oud schoolpand uit begin 1900 moesten we veel uitzoeken en duurde de besluitvorming lang). Al die tijd had ik een vast contactpersoon die snel reageerde en antwoord had op al mijn vragen. Alleen tegen het einde was het soms moeilijk om hem te pakken te krijgen en verliep de communicatie wat rommeliger. De zonnepanelen zijn van het merk Denim (NL merk), zij zijn transparant is over waar de grondstoffen van de panelen vandaan komen. Dat was erg belangrijk voor ons. De panelen zien er mooi uit, mat zwart. SamSam komt over als een goed georganiseerde en stabiele, betrouwbare organisatie. Dat hebben we ook anders meegemaakt in de zonnenpanelen branche. Ze werken vanuit vertrouwen, zo heb ik de offerte niet voor een bepaalde datum officieel hoeven ondertekenen en kregen we de factuur we pas na de installatie. Daarnaast vond ik het ook sympathiek dat ze dezelfde prijs voor de zonnepanelen bleven hanteren als op de eerste offerte ondanks dat de prijs ondertussen aan het stijgen was. Toen uiteindelijk het akkoord vanuit onze kant er was hebben ze binnen 2 maanden kunnen plaatsen. Dat is erg snel gezien de wachttijd bij andere partijen. De mannen die de installatie deden hebben hard gewerkt, en toen het meer werk bleek te zijn dan ze dachten hebben ze binnen diezelfde week het alsnog af kunnen maken. Voor het extra werk is ook geen meerprijs gerekend, de prijs was vast zoals afgesproken. De panelen liggen nu super mooi op het dak en alles werkt goed! We zijn heel blij met SamSam en met de panelen, aanrader!

Oudegracht 259

3511NM Utrecht

(085) 760 88 33

Over SamSam Energie

Hallo! Wij zijn SamSam. Het energiebedrijf dat samen met jou meehelpt om ook de volgende generatie een leefbaar klimaat te bieden. Wij leveren 100% groene energie. Energie die opgewekt is door schone bronnen, zoals zon, wind en biomassa. Daarnaast willen we door onze manier van ondernemen bijdragen aan een betere wereld voor iedereen. We kiezen bewust voor een duurzame lifestyle, investeren in verschillende ontwikkelingsprojecten in binnen- en buitenland, en zorgen dat elke beslissing die wij maken, voordelen oplevert voor alle betrokkenen; de klant, partners, maar ook het milieu en de wereld om ons heen.